Tesla heeft alweer een kwart miljoen bestellingen binnengehaald voor de ogenschijnlijke flop genaamd Cybertruck. Dit meldt hij in een tweet woensdag. Een dag na de geflopte presentatie was de truck al bijna 150.000 keer besteld, aldus de topman.

Sloophamer


Dat zijn ego gekrenkt raakte is te zien aan het feit dat hij elke dag bezig is om zijn gelijk te halen via Twitter. Elke dag is hij bezig met de verkoopcijfers te updaten.
Sinds de presentatie heeft de Pick-up truck geleid tot veel discussie. Het design wat ook wel futuristisch wordt genoemd heeft tot veel ophef geleid. De presentatie zelf liep ook alles behalve perfect. Musk beweerde tijdens de presentatie dat de auto tegen alle klappen bestendig zou zijn. Nadat hij eerst met een sloophamer tegen de deur aansloeg, gooide hij een metalen bal in de ruit. Deze zorgde voor een enorme kras en is het tegenovergestelde van wat hij van tevoren beweerde; namelijk dat er geen krasje in zou komen. Via Twitter beweerde hij later dat het kwam doordat het ruit al kapot was gegaan door de sloophamer. Al om al, geen geweldig begin.

Investeerders


Dit was tevens de reden voor investeerders niet veel vertrouwen te tonen in de Cybertruck van Tesla. Het aandeel is sinds de presentatie zo’n 8 procent minder geworden. Door de enorme bestellingen te melden zal Elon wel weer proberen het aandeel op te krikken. Daar is hij niet vies van aangezien hij in het verleden daartoe ook bepaalde middelen heeft geprobeerd in te zetten. Zoals het laten ‘uitlekken’ van het idee dat hij Tesla aan Saudi-Arabië zou verkopen. Uiteindelijk zal het wel weer allemaal goedkomen.